کم حجم کردن سایز و حجم تصاویر در ساخت سایت

 کم حجم کردن اندازه و حجم عکس ها در ساخت سایت


به نام خدا همانگونه که در نوشته ها گام های زیادکردن سرعت سایت توضیح دادیم.

یکی از بااهمیتترین فاکتور های بالابردن سرعت لود وب سایت کم حجم کردن عکس ها می باشد .

درابتدا یک شرح بدم که به چه دلیل باید حجم ایمیج ها کم بشه .

فرض کنید یک عکس ها معمولی با موبایل خودتون گرفته اید . این عکس میتونه تا 5 مگابایت حجم داشته باشه .

یک سایتی که سرعت لود مناسبی برای کاربران ایرانی داشته باشه به نظر من  بین 100 کلیوبایت تا 1 مگابایت حجم داره .

حالا شما یک عکس 5 مگابایتی در سایت قرار می دهید . با سرعت اینترنت دیال آپ که تقریبا حدودا 5 کیلوبایت در ثانیه می تونه دانلود کنه .کاربر عکس شما را بعد از 16 دقیقه می تونه ببینه .یعنی 16 دقیقه برای یک کاربر با اینترنت دیال آپ طول می کشه تا این عکس باز بشه .

فکر کنم عمق فاجعه را متوجه شده باشید . پس باید چه کار کنیم .

ببینید یک عکس تقریبا بزرگ در صفحه سایت شما تقریبا عرضی برابر 600 پیکسل داره . در صورتی که عکسهایی که با گوشی میگیرید گاها تا چند هزار پیکسل طول و عرض دارند .

پس عکس خودتون را به اندازه ای که در سایت نیاز هست تغییر سایز بدید .برای تغییر سایز میتونید از paint ویندوز استفاده کنید.روی عکس کلیک راست کنید و edit را بزنید تا وارد paint شوید سپس گزینه resize را انتخاب کنید و تغییر سایز را روی pixel قرار بدید و سایز دلخواهتون را به پیکسل وارد کنید مثلا 400 در 500 .

پس از کاهش سایز تصویر میریم سراغ استفاده از نرم افزار های کاهش حجم . این نرم افزارها هم میتونن به شدت کمک خوبی در کاهش حجم تصاویر بکنند .

بهترینشون که من استفاده کردم xat.com Image Optimizer هست . که میتونید توی اینترنت جستجو کنید و دانلودش کنید .

البته یادتون باشه این نرم افزار بیشتر در کم حجم کردن عکس های jpg قدرت داره . پس اگه تونستید اول فرمت عکستون را به jpg تبدیل کنید .

همینطور موقع کم حجم کردن magicompression را روی صد در صد بذارید .

بزرگترین مرکز مشاوره seo و بهینه سازی سایت

 مرکز مشاوره سئو چیست ؟

یک مرکز مشاوره حرفه ای در زمینه سئو یا همان اصطلاحا بهینه سازی سایت است که توسط سایت آمابک و پشتیبانی شرکت داده پردازان ایفانت راه اندازی شده است.

سایت آمابک از قدیمی های سئوی ایران است که پس از مدتها غیرفعال بودن دوباره با قدرت بیشتر فعال گردیده است.

استفاده از خدمات این مرکز مشاوره بسیار راحت است و در هیچ جای دیگر شبیه این خدمات وجود ندارد.کافی است با شماره 909 از شماره ثابت خودتان تماس بگیرید و از خدمات این مشاوره برخوردار شوید. بدون اینکه بخواهید همان لحظه هزینه ای پرداخت کنید.
با قراردادی که ما با شرکت مخابرات ایران داریم هزینه های استفاده از این خدمات روی قبض تلفن شما می آید و نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای در ابتدای کار نیست.

حال هزینه این خدمات چقدر است ؟

فقط دقیقه ای دوهزار تومان که برابر با هزینه تماس با مراکز مشاوره کامپیوتر و بازی تلفنی است که برای دریافت خدمات حرفه ای سئو بسیار کم و به صرفه است.

آیا خدماتی که دریافت میکنید با کیفیت است ؟
کافی است تماس بگیرید. اگر یک مشاوره حرفه ای وکاربردی را دریافت نکردید یا احساس کردید مشاور پاسخ های عملی نمیدهد یا در سئو کم تجربه است هزینه تماس شما را برمیگردانیم.

چه مزایایی دریافت می کنید ؟

چه کسی مشاوره می دهد ؟
نظرات دیگران در مورد ما چیست ؟
چرا این مرکز مشاوره به وجود آمد ؟


مدت ها بود در حرفه ی سئو در این 8 سالی که در این زمینه کار میکردیم احساس می کردم یک خدمات خاصی در سئو برای کاربران نیاز هست که متاسفانه به صورت جدی وجود ندارد و جای خالی آن به شدت احساس می شود.


و آن مرکز مشاوره سئو است.


خب اساسا اکثر کاربرانی که با این موضوع به نحوی آشنایی داشته باشند می دانند سئوکارهای واقعی در ایران بسیار اندک هستند و در حال حاضر سفارش جدیدی هم دریافت نمی کنند. چون قراردادهای خوب خود را دارند و نیازی به کار جدید ندارند و مهم تر از آن وقت کار جدید را هم ندارند.


اگر با آنها تماس بگیرید به هر نحوی سفارش شما را بهانه هایی مثل سی ام اس نبودن , داشتن ایرادات کلی و ... رد می کنند.


درهمین حین سئوکاران دروغین پدیدار شدند. کسانی که تازه چندماه است با مفهوم سئو آشنا شدن که متاسفانه با پیشنهاد قیمت های مسخره اقدام به دریافت سفارش سئو می کنند و پس از مدتی پول شما را هدر میدهند و حتی یک ذره هم به سئوی شما کمک نمی کنند چون اصلا نمی دانند سئو چطور انجام می شود.


در اینجا پولی که از شما هدر میرود شاید به اندازه زمانی که از شما هدر می رود مهم نباشد. این سئوکار دروغین چند ماه از وقت شما را در یک کسب و کار می سوزاند.


خب بعد چه اتفاقی می افتد کسب و کارها متوجه می شوند سئو را باید خودشان انجام دهند . پس مدیر کسب و کار یا شخصا شروع می کند یا به واحد آی تی خود این کار را می سپارد .


با پرداخت هزینه های بسیار و آزمون خطاهای زیاد پیشرفت کمی هم میکنند که به هرحال بهتر از سپردن کار به یک سئوکار دروغین است.


حال در این راه با مشکلات فروانی هم روبرو می شود و دقیقا نمی داند چه باید بکند. چون اساسا سئو مفهوم پیچیده ای است و تشخیص راه حل بعضی موقع ها بسیار سخت می شود.


پس باید از یک سئوکارحرفه ای مشورت بگیرد. بنابراین هم اینجاست که یک مرکز مشاوره سئوی خوب می تواند پاسخ بسیاری از سوالات شما را بدهد و شما را راهنمایی کند.

شناخته شده ترین مرکز مشاوره seo و بهینه سازی سایت

دوره سئو حرفه ای در دوره سئو و بهینه سازی سایت آمابک

برای اولین بار حرفه ای ترین دوره های تخصصی و کاربردی سئو در ایران با همت آمابک (شرکت داده پردازان ایفانت) و موسسه پارسه برگزار می گردد.

آموزش سئو - دوره سئو

مدت هاست که دوره های سئو ارائه شده که در ایران برگزار میگردند اکثرا فقط مفاهیم تئوری در آنها ارائه می شود و دانش آموخته پس از این دوره هیچ روش عملی را فرا نمی گیرد و تبدیل به یک سئوکار نمی شود.

اگر قبلا با این دوره های تئوری آشنا شده باشید در آنها شرکت کرده باشید یقینا به این سوالات در ذهن رسیده اید .

اصلا آموزش خوبی در کشور وجود دارد ؟

اصلا سئوکار واقعی وجود دارد که بتوان از آن کار یاد گرفت ؟

اصلا سئوکارها می آیند و اسرار کار خودشان را به ما یاد بدهند ؟

بنابراین ما تصمیم گرفتیم در جهت رفع این مشکلات یک دوره کاملا کاربردی برگزار کنیم . این بار شرکت داده پردازان ایفانت با برند آمابک که از قدیمی های سئوی ایران است (البته قدیمی تر ها بیشتر با این نام آشنا هستند) و با همکاری موسسه بزرگ پارسه اقدام به ارائه کلاس های آموزشی سئو با کاربردی ترین تکنیک های روز سئو کرده است.

نکته مهم: این دوره دارای پشتیبانی می باشند که در هیچ جای ایران همچین چیزی ارائه نمیشود .و این ویژگی این دوره ها را با سایر دوره های آموزشی متمایز می کند.

پس از پایان دوره یک کلمه متوسط از وبسایت شما یا وب سایت مشتری شما انتخاب می شود و شما به مدت 3 ماه از مشاوره های مدرس برخوردار خواهید بود تا این کلمه را به صفحه اول گوگل برسانید.

هزینه مشاوره سئو توسط مدرس هر ساعت 120 هزارتومان است که دانش آموختگان این دوره هفته ای نیم ساعت بصورت رایگان می توانند از آن استفاده کنند.

در حقیقت این دوره آموزشی تا شما را به یک سئوکار واقعی تبدیل نکند شما را رها نمی کند.

این دوره های سئو توسط محسن کریمی مدیر آمابک و مدیرعامل شرکت ایفانت تدریس می گردند.

 آشنایی با مدرس

محسن کریمیمحسن کریمی مدیرعامل شرکت داده پردازان ایفانت است . فعالیت حرفه ای خود را در زمینه آی تی در سال 87 آغاز کرد.دارای مدرک کارشناسی آی تی می باشد.

اگر بتوان 10تا از حرفه ای ترین سئوکارهای را نام برد یقینا نام محسن کریمی در بین آنها می درخشد.

سالها تجربه عملی و عمری که ایشان صرف سئو و تکنیک های آن کرده او را تبدیل به یک سئوکار فوق حرفه ای کرده است.

 برخی از فعالیتهای مدرس

مدیر سایت آمابک (مرجع آموزش سئو)

مدیر عامل شرکت ایفا نت

مدیر مجموعه سایتهای منتو

مدیر اولین مرکز مشاوره سئو

مدیر سئو موسسه پارسه

مدیر سئو شرکت transfer ruhi نروژ

مدیر سئو irananbookstore سوئد

مدیر سئو jamco ترکیه

 و...

سرفصل ها بصورت خلاصه

 فهرست دوره

هزینه ها و مدت زمان دوره به شرح زیر است .

 قیمت دوره سئو

افتخاری دیگر ...

امکان ارائه مدرک رسمی قابل ارائه به تمام ارگان ها و مراکز دولتی کشور

برای اولین بار در حوزه انفورماتیک در کشور به صورت کاملا اختیاری برای تمامی دانشجویان مرکز

لوگوها

پشتیبانی پارسه و امکانات

  برای مشاهده موسسه پارسه و یک گشت مجازی در این آموزشگاه روی عکس بالا کلیک کنید.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره با شماره 47620110-021 داخلی 3 تماس بگیرید.

و برای تماس با موسسه پارسه با شماره 66480707-021 تماس حاصل فرمایید .

اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش سئو در سایت آمابک

آموزش بالابردن سرعت بارگزاری وب سایت های جوملایی

 آموزش افزایش اسپید بارگزاری وب سایت های جوملایی

 آموزش افزایش سرعت بارگزاری سایت های جوملایی

برای افزایش سرعت لود سایت هایی که با جوملا ساخته شده

اند من گام هایی را تهیه کردم که در پایین این خط بیان میکنم .

مورد اول :

اگر سایت شما از جی کوئری استفاده نمیکنه برای مثال عنصرهای حرکتی و افکتی مانند اسلاید شو ها و ... دارانمی باشد پیشنهاد من پاک کردن موتولز جوملااست میباشد .


برای اینکار میتونید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما این فرصت را می دهید در هر صفحه ای که خواستید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین غیر فعال کردن موتولز می باشد . و قادرید از اینجا دانلود کنید .

گام دوم : کم حجم کردن تصاویر  و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید. مقاله روش های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .

گام سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند .


 گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران  و هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.

گام پنجم :
حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند .سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد .

همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.


گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف کنید.

گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip  (جی زیپ )  به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .

گام آخر :  چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .

این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

 

 کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .

من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .