آموزش تعمیرات پرینتر :Printer یکی از ابزارهای جانبی کامپیوتر می باشد که بسیار ظریف می باشد

آموزش تعمیرات پرینتر :چاپگر  یکی از وسایل جانبی رایانه می باشد که متون یا تصویر ایجادشده به وسیلهٔ رایانه را روی برگه چاپ میگرداند.

انواع Printerها عبارت‌اند از گروه Printer ماتریس سوزنی، دسته  Printer لیزری،  دسته پرینتر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی.

 آموزش تعمیرات پرینتر دسته  پرینترهای جوهرافشان از اواسط دههٔ نوزده هشتاد مطرح و سریعا رایج شدند. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش رشد سریع این مدل از چاپگرها قیمت خوبشان نسبت به کیفیت و کارایی آنها است. یک پرینتر جوهرافشان، چاپگری است که برای ایجاد تصاویر، ذرات بسیار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ می‌پاشد. پرینترها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تأمین رنگ در پرینترها، بسته به نوع پرینتر، تونر یا کارتریج نامیده می‌شود.

مدل های پرینتر از نظر پینک

سیاه و سفید

این نوع چاپگرها فقط دارای رنگ مشکی می‌باشند، آموزش تعمیرات پرینتر  برای چاپ عکس زیاد مناسب نیستند و بیشتر از آن‌ها برای چاپ مقاله و نمودار استفاده می‌شود.
رنگی

این نوع پرینترها علاوه بر کارایی‌های Printerهای سیاه و سفید، دارای رنگ‌های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه‌ای مناسب می‌باشند.
انواع چاپگر از نظر کاربرد
جوهر افشان

پرینتری که با پرتاب ذرات جوهر بر کاغذ نقش ایجاد می‌کند.
سوزنی

پرینتری که در آن حرف یا نماد، بصورت ماتریسی از نقاط است و توسط ضربات سوزن‌های باریکی بر روی یک نوار حاوی جوهر (نسبتاً خشک) و در نهایت بر روی کاغذ شکل می‌گیرد. چاپگرهای سوزنی صدای بالا و کیفیت پایینی دارند. از سوی دیگر، چاپگرهای سوزنی معمولاً قیمت ارزانی دارند. این نوع از پرینترها هم در نوع ماتریسی تولید شده‌اند و هم در نوع خطی.
لیزری

پرینتری که در آن از پرتوهای  آموزش تعمیرات پرینتر  لیزر برای نشاندن جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌گردد. پرینترهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می‌شوند. پرینترهای لیزری سیاه سفید بیشتر برای چاپ متن به کار می‌روند، اما از پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ عکس استفاده می‌شود، ولی این Printerها برای چاپ عکس زیاد مناسب نسیتند جون هزینه شارژ مجدد یا تعویض کارتریج بالا است.
خطی

Printerی که در آن اطلاعات و نوشته‌های یک سطر یکجا چاپ می‌شود. به این چاپگرها در زبان انگلیسی line printer یا همان چاپگر خطی می‌گویند.
صفحه‌ای